بررسی نسخه خطی نوشته شده توسط دانشمند همکار یک امتیاز است. با این حال، این یک مسئولیت زمان بر است. از این رو، هیئت تحریریه فصلنامه سنجش و پژوهش در مشاوره کاربردی، نویسندگان و مخاطبان از تمایل شما برای پذیرش این مسئولیت و تعهد شما قدردانی می کنند. فصلنامه سنجش و پژوهش در مشاوره کاربردی از فرآیند بررسی همتایان یک سوکور پیروی می کند که سریع و منصفانه است و همچنین کیفیت بالای مقالات منتشر شده را تضمین می کند. برای انجام این کار، فصلنامه سنجش و پژوهش در مشاوره کاربردی به بازبینانی نیاز دارد که بتوانند نظرات روشنگر و مفیدی را در مورد نسخههای خطی ارسالی ظرف ۴ تا ۶ هفته پس از زمان پذیرش آنها برای بازبینی ارائه دهند. حفظ فصلنامه سنجش و پژوهش در مشاوره کاربردی به عنوان یک مجله علمی با کیفیت بالا بستگی به داورانی دارد که دارای سطح بالایی از تخصص و توانایی عینی، منصفانه و بصیرتی در ارزیابی خود از نسخههای خطی باشند.
وظایف و مسئولیتهای داوران:
اگر توسط سردبیر فصلنامه سنجش و پژوهش در مشاوره کاربردی برای بررسی یک دست نوشته دعوت شده اید، لطفاً موارد زیر را در نظر بگیرید:
۱. بررسی نقادانه اما سازنده مقاله و تهیه نظرات دقیق در مورد نسخه خطی برای کمک به نویسندگان در بهبود آثار خود.
۲. بررسی نسخه های متعدد از یک نسخه خطی در صورت لزوم
۳. ارائه کلیه اطلاعات مورد نیاز در مهلت مقرر
۴. ارائه توصیه هایی به سردبیر در مورد مناسب بودن نسخه خطی برای چاپ در مجله
۵. اعلام هرگونه تضاد منافع احتمالی در رابطه با نویسندگان یا محتوای یک دستنویس به سردبیر که از آنها خواسته میشود بررسی کنند.
۶. گزارش تخلفات احتمالی پژوهشی
۷. پیشنهاد داوران جایگزین در صورتی که به هر دلیلی نتوانند مقاله را بررسی کنند
۸. نسخ خطی به عنوان یک سند محرمانه
۹. عدم استفاده از اثر شرح داده شده در نسخه خطی
۱۰. عدم ارتباط مستقیم با نویسندگان
۱۱. عدم شناسایی خود برای نویسندگان
۱۲. عدم تحویل نسخ خطی تعیین شده به داور دیگری
۱۳. حصول اطمینان از کیفیت بالا و اصل بودن نسخه خطی
۱۴. اطلاع به سردبیر در صورت مشاهده نسخه خطی تعیین شده در هر نشریه دیگری که اطلاع وی را دارد در دست بررسی است.
۱۵. نوشتن چکیده مبسوط فقط به زبان انگلیسی
هنگام بررسی یک دست نوشته چه چیزی باید بررسی شود؟
۱. تازگی
۲. اصالت
۳. قابلیت اطمینان علمی
۴. کمک ارزشمند به علم
۵. افزودن جنبه های جدید به رشته تحصیلی موجود
۶. جنبه های اخلاقی
۷. ساختار مقاله ارسالی و ارتباط آن با دستورالعمل های نویسندگان
۸. مراجع ارائه شده برای اثبات مطالب
۹. دستور زبان، نقطه گذاری، و املا
۱۰. سوء رفتار علمی
دفعات مشاهده: 2 بار |
دفعات چاپ: 0 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر